Friday, November 03, 2006

Molarul de minte

De cateva zile ma confruntam cu dureri de dinti foarte puternice. M-am dus la stomatolog, care s-a uitat in gura mea si mi-a spus ca trebuie sa-mi scot "maseaua de minte", ulitmul molar adica, cel care apare dupa ce dintii definitivi cresc in locul celor de lapte. Dupa un scurt examen a inceput sa-mi explice: maseaua asta de minte trebuie scoasa chiar daca este perfect sanatoasa, asta pentru ca impinge intr-o lucrare dentara, ce duce apoi la compromiterea acestei lucrari plus alte complicatii. A continuat: oricum nu ai nevoie de maseaua de minte, nu-ti foloseste la nimic in procesul de masticatie. Pe scara de evolutie a omului, atunci cand traia mai ales din vanat, omul avea nevoie de aceasta "masea de minte", pentru ca-l ajuta mai mult la masticarea carnii, pe care la inceput o manca de multe ori cruda.
Apoi, odata cu aparitia agriculturii, sedentarizandu-se, omul a inceput sa-si schimbe regimul de hrana, combinandu-l mult cu cerealele, astfel ca "maseaua de minte" a inceput cu timpul sa nu-si mai aiba rostul.
Mi-a mai spus ca in zilele noastre, populatia globului in proportie de 30 % nici macar nu mai are "maseaua de minte" asta ca un efect direct al alimentatiei. Cred ca este un exemplu al evolutiei omului sub actiunea unor factori externi, si in acest caz alimentatia lui.
Oare cum va arata omul peste 10.000 de ani? Dar peste 100.000 de ani?
Va arata el identic cu omul zilelor noastre?

 

No comments: